رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با اشاره اینکه برخی از داروسازها اعتقاد دارند داروخانه های گیاهی نباید راه اندازی شوند،گفت:داروخانه گیاهی مکمل داروخانه شیمیایی است و این دو مجموعه رقیبب یکدگیر نیستند.

داروخانه های گیاهی وشیمیایی رقیب هم نیستند

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با اشاره اینکه برخی از داروسازها اعتقاد دارند داروخانه های گیاهی نباید راه اندازی شوند،گفت:داروخانه گیاهی مکمل داروخانه شیمیایی است و این دو مجموعه رقیبب یکدگیر نیستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدباقر رضایی  عرضه استاندارد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و ساماندهی فعالیت عطاری ها را از مهمترین مزایای این اقدام برشمرد وافزود:داروخانه های گیاهی می توانند در کنار داروخانه های موجود فعالیت کنند و فرآوردهای های گیاهی استاندارد را به نحو مطلوب در اختیار مردم قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر داروهای گیاهی در داروخانه های شیمیایی عرضه می شود، اظهار کرد که با توجه به افزایش تمایل مردم به مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، ضروری است این محصولات در قالب یک مجموعه مشخص و به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.


رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران بیان کرد:حمایت از داروخانه های گیاهی، کمک به صنعت داروسازی و گامی ارزشمند در راستای توسعه فرآورده های گیاهی است و باید دراین مسیر حرکت کنیم.


وی به اعتراض برخی از داروسازان در خصوص راه اندازی داروخانه های گیاهی اشاره کرد و گفت: برخی ازداروسازها اعتقاد دارند که این مجموعه ها نباید راه اندازی شود که به نظر می رسد این تصمیم، مغایر با اهداف نظام سلامت کشور باشد.
رضایی با اشاره به اینکه مسئول فنی داروخانه های گیاهی نیز داروسازان خواهند بود، اظهار کرد: این اقدام، فضای جدیدی برای داروسازان فراهم می کند.
وی بیان کرد: آیین نامه داروخانه های گیاهی در وزارت بهداشت تدوین شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مصوب شدن آن و نهایتا راه اندازی داروخانه های گیاهی در اقصی نقاط کشور باشیم.


رضایی با اشاره به اینکه با راه اندازی داروخانه های گیاهی، سبب ساماندهی فعالیت های عطاری ها ساماندهی می شود،افزود: به نظر می رسد عطاری ها با وارد شدن به این عرصه ، بتدریج فعالیت های خود را اصلاح خواهند کرد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اواخر تیر ماه در حاشیه مراسم ادغام طب سنتی در شبکه بهداشتی - درمانی کشور از تاسیس داروخانه های گیاهی در کشور خبر داد و گفت: آیین نامه این داروخانه ها ابلاغ شده و مجوز آنها به زودی صادر می شود.


دکتر هاشمی درباره راه اندازی داروخانه های گیاهی در کشور گفت: به زودی شاهد تاسیس داروخانه های یاد شده در کشور خواهیم بود.
وی افزود: مجوز داروخانه های گیاهی به صورت داروخانه های زنجیره ای صادر می شود و این مراکز مستقل از داروخانه های شیمیایی تشکیل می شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha